Om Trossö Trafikskola

Körkortsutbildning sedan 1984
Körkortsutbildning för personbil har varit vår kärnverksamhet sedan starten 1984. Vi började tidigt efter starten med MC-utbildning.

Idag erbjuder vi utbildning för

• Moped klass I
  • Motorcykel
  • Personbil
  • Personbil med släp
  • EcoDriving
  • Safe & Eco

Det är också vi som står för riskutbildningen för behörighet A i Blekinge tillsammans med Gerthsbo Trafikskola.

Våra kärnvärden
Omtanke-hos oss är alla människor lika mycket värda. Vi arbetar hårt för att vår personal och våra kunder ska trivas på trafikskolan. Det tycker vi är en förutsättning för att kunna lära ut och lära sig på ett bra sätt. Det ska vara roligt att ta körkort!

Kvalitet-vår ambition är att bidra till att skapa säkra, ansvarstagande och miljömedvetna förare på våra vägar. Vi lägger fokus på de saker som är viktiga för just dig och vi anpassar oss efter dina förutsättningar och behov. Vi tänker längre än förarprovet. För oss är det viktigt att du klarar dig i trafiken livet ut.

Effektivitet-vårt mål är att alla ska känna att de får ut så mycket som möjligt av sin tid på trafikskolan. Vår personal inspirerar dig och hjälper dig med att jobba med din körkortsutbildning på det mest effektiva sättet så att avvägningen mellan tidsåtgång, kostnad och kunskap blir perfekt.

Coachande förhållningssätt
Vi strävar efter att vägleda våra elever till att bli säkra förare med hjälp av ett coachande förhållningssätt. Vill du veta mer om varför vi jobbar coachande?
Klicka här.

Ständig förbättring och utveckling
En viktig del för att fortsätta hålla hög kvalitet och ha nöjda kunder är att ständigt förbättra de tjänster vi erbjuder samtidigt som vi ser oss om efter möjligheten att utveckla trafikskolan vidare. Därför är våra kunders synpunkter viktiga för oss. Vi tar tacksamt emot dina förslag och synpunkter, både ris och ros. Skicka dem till markus.andersson@trossotrafikskola.se.

Våra medarbetare

Markus Andersson