EcoDriving

Teknik, miljö och ekonomi i samverkan

Lär dig att utnyttja ditt fordon fullt ut, spara pengar och skona miljön samtidigt som du sparar tid, minskar stress och ökar trafiksäkerheten. Du får värdefulla tips och råd av våra diplomerade EcoDriving lärare som guidar dig rätt i körning och teori. Utbildningen innehåller mycket egen körning och tid till diskussion och frågor kring ämnet. Vi följer STR:s kursupplägg och efter genomförd utbildning utfärdas ett diplom som bevis på att du har gått kursen.

EcoDriving och Trossö Trafikskola

EcoDriving är ett koncept som togs från Finland till Sverige 1998 och som sedan har vidareutvecklats av bl.a. STR – Sveriges Trafikskolors Riksförbund. Som medlemmar i STR och med ett stort miljöengagemang hoppade Trossö Trafikskola tidigt på tåget. I dagsläget har vi fyra certifierade EcoDrivinginstruktörer och har stora möjligheter att planera och genomföra utbildningar enligt våra kunders behov och önskemål. Med vår samlade erfarenhet kan vi erbjuda en svårslagen effektivitet och kvalitet.

Kontakta oss här för kursupplägg och bokning.