Information om åtgärder gällande Covid-19

Vi följer Folkhälsomyndighetens rekommendationer för att förhindra smittspridning så att du som kund ska känna dig trygg hos oss.

Har du på något vis varit i kontakt med smittade eller känner dig sjuk, har symtom på luftvägsinfektion, hosta eller har feber ska inte komma till trafikskolan, utan istället kontakta oss via info@trossotrafikskola eller 0455-25568.

Följande riktlinjer gäller tillsvidare på trafikskolan:

Teorilektioner
Teorilektioner genomförs online via Zoom. Anmälda deltagare får en länk skickad till sin e-post och följer den för att komma till mötet. Ladda gärna ned gratisappen Zoom Cloud Meetings för bästa upplevelsen.

Trafiklektioner
Trafiklärare eller elever som uppvisar symtom får inte genomföra körlektioner.
Tvätta händerna med tvål på trafikskolan eller använd handsprit innan och efter din lektion.
Alkoblås genomförs inte pga risk för smittspridning.
Vi desinficerar kontaktytor i bilen mellan varje körlektion.
Lärare och elev bär munskydd i bilen när vi är fler än två personer samtidigt. Finns att tillgå på trafikskolan. I övrigt är det valfritt.

Introduktionsutbildning, Risketta och Risktvåa
Introduktionsutbildning genomförs digitalt till och med 31/3, därefter i trafikskolans lokaler. Riskettan genomförs på plats i trafikskolans lokaler. I bilen på väg till och från Risktvåan bär alla munskydd.

Avbokning
Avbokning senast kl. 13.00 dagen innan din lektion gäller som vanligt. Påminnelse-sms går ut kl. 12.00. Skulle du missa att avboka, och du känner dig sjuk, så gäller som vanligt avbokning utan debitering. Hör då av dig till oss via e-post eller telefon.

Vad kan du själv göra?
Som elev hos oss har du också ett ansvar att minska risken för smittspridning. För att vi ska kunna bedriva vår verksamhet på ett säkert och tryggt sätt så ber vi dig att vidta alla de försiktighetsåtgärder som Folkhälsomyndigheten rekommenderar. Vi på trafikskolan arbetar hela tiden med att skapa förutsättningar för att dessa rekommendationer ska vara så enkla som möjligt att följa.

Vi ber dig:

• Hålla avstånd till andra i lokalen
  • Tvätta händerna eller använd handdesinfektion innan och efter varje körlektion
  • Betala dina lektioner online via vår e-handel med kort eller Swish
  • Undvik att besöka oss i onödan, kontakta oss hellre via e-post eller telefon.

Vi arbetar aktivt med att minska risken för smittspridning både i våra fordon och i våra lokaler